Författare |
Meddelande |
< Boktipset ~ PostSecret - The book |
|
Postat:
sön feb 05, 2006 7:35 pm
|
|
|
Ettagluttare
|
|
Jag hoppas de flesta av er hört talas om bloggen PostSecret. För de som inte har, här är lite bakgrundsfakta.
PostSecret startade som ett konstprojekt av Frank Warren. Han delade ut helt vanliga vykort och bad folk skriva någon hemlighet som ingen annan visste om. Vykorten började trilla in i en faslig fart och folk skrev inte bara dit hemligheten utan ritade och utsmyckade korten på olika sätt så att de var för sig blev ett eget litet konstverk. Han gjorde en utställning med korten i Washington och startade en blogg som han uppdaterar varje söndag med nya hemligheter.
Nu har det även kommit en bok med flera av de bästa korten och flera av dem har inte visats på varken utställningen eller i bloggen förr. Det här är en rejäl pjäs, nära 300 sidor och 26x20 cm stor. Den är fylld med fantastiska kort som får en att skratta, gråta och tänka efter.
Om du ska lägga ut 200 spänn på en enda bok så är det defenitivt den här. Det går iofs fort att "läsa" ut den men jag öppnar den nästan varje dag och kollar lite grann. Köp den!
Adlibris
Amazon (där man även kan tjuvkika lite på hur den ser ut) |
|
|
|
|
|
|
|
Postat:
sön feb 05, 2006 8:24 pm
|
|
|
Högsta hönset
|
|
Gud vad kul! Det är ju en superbra present också |
|
|
|
|
|
|
|
Postat:
sön feb 05, 2006 8:52 pm
|
|
|
Inskolning
|
|
Mysen skrev: |
Om du ska lägga ut 200 spänn på en enda bok så är det defenitivt den här.
|
Det heter "definitivt". Visst är den värd tretusen kontrollerade bilder av amerikanska gatuadresser? |
|
|
|
|
|
|
|
Postat:
sön feb 05, 2006 9:13 pm
|
|
|
Ettagluttare
|
|
pingvin skrev: |
Det heter "definitivt".
|
Men äsch, jag råkar alltid skriva ett e extra trots att jag vet att det stavas definitivt.
pingvin skrev: |
Visst är den värd tretusen kontrollerade bilder av amerikanska gatuadresser?
|
(nej, ingen annan lär fatta det där) |
|
|
|
|
|
|
|
Postat:
fre feb 10, 2006 7:44 pm
|
|
|
Ettagluttare
|
|
Den kostar bara 142 kronor på adlibris nu, slå till! |
|
|
|
|
|
|
|
Postat:
fre feb 10, 2006 9:32 pm
|
|
|
Högsta hönset
|
|
Mysen skrev: |
Den kostar bara 142 kronor på adlibris nu, slå till!
|
Okej då! |
|
|
|
|
|
|
|
Postat:
tis feb 14, 2006 10:09 pm
|