Författare |
Meddelande |
< Allmänt boksnack ~ Vad läser du nu? |
|
Postat:
ons mar 08, 2006 6:19 pm
|
|
|
Ettagluttare
|
|
Nu när jag äntligen orkar läsa skönlitteratur (sjukskriven för 2659364:e gången i ordningen) läser jag Jonas Hassen Khemiris Montecore. Någon som hunnit läsa den ännu? Har inte träffat på en käft som gjort det, så jag har inte hört några andra åsikter än mina egna. |
|
|
|
|
Postat:
tor mar 09, 2006 12:23 am
|
|
|
Högsta hönset
|
|
alizarine skrev: |
Nu när jag äntligen orkar läsa skönlitteratur (sjukskriven för 2659364:e gången i ordningen) läser jag Jonas Hassen Khemiris Montecore. Någon som hunnit läsa den ännu? Har inte träffat på en käft som gjort det, så jag har inte hört några andra åsikter än mina egna.
|
Inte än, men den står på min lista! Fast först när denkommer i pocket tror jag. |
|
|
|
|
|
|
|
Postat:
tor mar 09, 2006 9:21 am
|
|
|
Ettagluttare
|
|
Amme: Jag som tyckte den var hyfsat billig som inbunden, kostade 200 kr där jag köpte den här i centrum. 149:- på Adlibris! Men det är ju såklart en fråga om hur sjukt sugen man är. |
|
|
|
|
Postat:
tor mar 09, 2006 8:32 pm
|
|
|
Inskolning
|
|
Almqvist, Drottninges juvelsmycke. |
_________________ Thats is not dead
Which can etarnaly lie
Yet with strange eaons
Even death may die |
|
|
|
|
|
|
Postat:
tis mar 14, 2006 1:29 am
|
|
|
Dagisunge
|
|
Sparkle Hayter, Hårda Bullar. Har bara hunnit tio sidor eller nåt. Ganska banal men schysst underhållning hoppas jag. |
|
|
|
|
|
|
|
Postat:
tis mar 14, 2006 7:04 am
|
|
|
Glad i hågen
|
|
Reinharts "Tärningsspelaren" började jag på härromdagen.
Den känns lite trevande. Först bra, sen lite seg... men det är många sidor kvar så än har jag inte gett upp |
|
|
|
|
|
|
|
Postat:
tor mar 16, 2006 3:25 pm
|
|
|
Ettagluttare
|
|
Läste ut Montecore igår, idag ska jag börja på min nyinköpta Carina Burmanbok, Vit som marmor, som står här i hyllan och ser inbjudande ut.
Jag brukar rekommendera folk att läsa Burman då och då, jag tycker hon är synnerligen trevlig. Det är nog den nutida svenska författare vars produktion jag följer. Nu har hon ju krängt några deckare på slutet (varav Vit som marmor alltså är den senaste), men hennes debut Min salig bror Jean Hendrich, som är en fiktiv version av Johan Henric Kellgrens liv, går tusan inte av för hackor! Att köpa den på vinst och förlust för en selma var nog bland de bästa litterära impulsköpen någonsin! |
|
|
|
|
Postat:
tor mar 16, 2006 6:26 pm
|
|
|
Dagisunge
|
|
Just nu läser jag Nick Hornbys "Fever Pitch". "High Fidelity" är en av mina favoritböcker så jag tänkte att jag kanske skulle tycka om hans andra böcker också. Nu är jag visserligen inget fotbollsfan men jag tycker ändå att den är underhållande. |
|
|
|
|
|
|
|
Postat:
tis mar 21, 2006 8:52 am
|
|
|
Dagisunge
|
|
jag läser Warhol av Victor Bockris, en jättetjock bok som jag började läsa för flera år sedan men tröttnade på. Nu har jag tröttnat på att ha den i bokhyllan och helt plötsligt är den riktigt bra! |
|
|
|
|
|
|
|
Postat:
ons mar 22, 2006 12:58 am
|
|
|
Högsta hönset
|
|
Jag har fastnat i alla möjliga böcker senaste tiden men så läste jag Änglarösten av Arnaldur Indridason och den var fin och lagom och mjuk och spännande sådär som hans två andra översatta böcker också har varit. Isländsk deckarförfattare som rekommenderas!
Sen hittade jag Courage-ensemblen av Michel Faber i Köpenhamn och den håller jag på med nu. Tror inte den finns översatt till svenska (än). Riktigt ovant men ganska kul att läsa den på danska. Läsupplevelsen blir liksom en annan.. kan inte riktigt sätta fingret på det. |
|
|
|
|
|
|
|
Postat:
fre mar 24, 2006 10:16 am
|
|
|
Glad i hågen
|
|
|
|
|
|
|
Postat:
fre mar 24, 2006 3:08 pm
|
|
|
Ettagluttare
|
|
Av rent intresse, eller "vankas" det? |
|
|
|
|
Postat:
fre mar 24, 2006 7:26 pm
|
|
|
Glad i hågen
|
|
Av rent intresse, eller "vankas" det?
|
Hmmm... det vankas men är så tidigt och oerhört osäkert av några olika anledningar jag inte vill gå in på här och nu. |
|
|
|
|
|
|
|
Postat:
fre mar 24, 2006 11:16 pm
|
|
|
Glad i hågen
|
|
|
Förresten väntar man barn kan jag minst lika gärna rekommendera en film av samma Nilsson: http://www.cdon.com/product.phtml?prod=395964#
Den har jag sett när den gick på SVT för ca 5 år sen i Vetenskapens Värld. Oerhört fascinerande och bra den också! Vi har köpt den nu, samtidigt som boken ovan, men inte sett den ännu. |
|
|
|
|
|
|
|
Postat:
lör mar 25, 2006 12:03 pm
|
|
|
Ettagluttare
|
|
iggy skrev: |
|
Hmmm... det vankas men är så tidigt och oerhört osäkert av några olika anledningar jag inte vill gå in på här och nu.
|
Då får vi hoppas att hur det än går blir det till alla eventuella föräldrars belåtenhet. |
|
|
|
|